balen tjugohundrafjorton

Hårtips till er som ska gå på bal i år. Själv var jag inte nöjd med valet av klänning eftersom att den jag först skickade efter var en totalkatastrof i mina ögon så fick köpa ytterligare en lite hastigt och lustigt sådär. Visst klänningen var fin men jag kände mig inte så fin som jag skulle kunna gjort. Min kusin gjorde jättefin sminkning på mig, dock hade jag velat haft en sminkning med lite starkare brun färg. Det är väldigt lätt att vara efterklok. Så mina tips:
1. Testa hårfrisyr och smink flera gånger innan självaste dagen är här, olika sminkningar och olika frisyrer. 
2. Var ute i god tid med klänning, köp helst klänningen i en affär men om du ska beställa så se till att typ redan ha gjort de. 
3. Använd inte ett par sprojtans nya skor, skulle jag gjort om balen hade jag nog faktiskt inte haft ett par klackar på mig trots att det är så fint.
4. Se till att gå med personer du verkligen tycker om, jag och Jacob gick med Emma och Rasmus så jag var supernöjd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Kajsa Smink & Hår En glad småstadstjej som gillar att sminka och göra frisyrer. Född 94, fyller snart 20 med andra ord. Låter detta intressant tycker jag du ska ta och skrolla vidare här på bloggen :)